Monday 16 April 2018

Program Special Guide For Our Young Leader



Program Special Guide For Our Young Leader Institusi Latihan Jabatan Tenaga  Manusia (ILJTM) 2018



   Pada 6 hingga 8 April yang lalu Kem tersebut telah diadakan untuk wakil Majlis Perwakilan Pelajar di seluruh Wilayah Utara yang bertempat di Adtec Kulim.Dan ia menampilkan beberapa wakil Institut ILP di seluruh Utara sebanyak 10 institusi iaitu ILP Jitra, JMTI, ILP Kangar, ILP Arumugam Pillai Nibong Tebal, ILP Ipoh ,ILP Perai, ILP Kepala Batas dan beberapa jemputan dari Adtec Melaka, Adtec Kulim dan Adtec Shah Alam.Seramai 145 peserta yang menyertai dan kami dibahagikan kepada 12 kumpulan saya mendapat kumpulan 6.

   Kumpulan saya terdiri daripada pelajar Adtec Melaka , ILP Kangar , JMTI , Adtec Kulim , ILP Perai dan ILP Ipoh. Kumpulan saya memang sangat menyeronokkan dan semua sporting pada hari pertama kami diberi tugasan untuk mencipta nama kumpulan dan cheers group disebabkan kumpulan 6 kami menamakan  nama kumpulan iaitu Sixth Sense dan cheers kumpulan iaitu monkey see monkey do.. Dan selepas kami mengadakan pertandingan MR Sado dan ahli kumpulan saya iaitu Amirul mendapat tempat kedua dan johan dimenangi oleh abang Bob dari kumpulan 11. Seterusnya pada sebelah diumumkan pertandingan ILJTM Got Talent untuk dipersembahkan pada malam kebudayaan pada hari kedua setiap kumpulan haruslah mengundi untuk mendapatkan tajuk untuk dipersembahkan kepada para juri.Kumpulan saya mendapat tajuk 'Nasyid' .




     Pada hari kedua, aktiviti kembara sejauh 8km telah diadakan sekitar ulu mahang dan pelbagai aktiviti yang dilakukan termasuk berkawad , berjalan menyelusuri anak sungai gan longkang.




Semasa kembara saya tidak sihat ahli kumpulan saya menjaga saya dengan baik dan selalu membantu saya ketika saya memerlukan bantuan 











No comments:

Post a Comment